![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Zastosowanie filtrów Aby korzystać z możliwości odbioru obrazu i dźwięku w kartach DVB-S konieczne jest zastosowanie filtrów MPEG. Filtr jest obiektem wykonującym pewną określoną operację na strumieniu mediów. W przypadku sygnałów satelitarnych filtry służą nam do przetworzenia strumienia cyfrowych sygnałów MPEG2 na przyswajalne dla systemu operacyjnego. Filtry pobierają lub zwracają dane i mogą łączyć się ze sobą tworząc graf filtrów. W ten sposób dowolne działanie na strumieniu mediów może być zrealizowane poprzez zbudowanie odpowiedniego grafu. Do obsługi strumienia video i audio na platformach Microsoft Windows służy technologia programistyczna DirectShow. Filtry DirectShow zostały podzielone na 3 główne kategorie:
Każdy filtr zawiera jeden lub więcej pinów (obiektów), za pomocą których filtry łączą się ze sobą i przekazują dane. Piny dzielą się na wejściowe i wyjściowe. Piny wejściowe pobierają dane, piny wyjściowe przekazują je kolejnym filtrom. Piny wyjściowe mogą łączyć się jedynie z pinami wejściowymi. Dodatkowym warunkiem połączenia dwóch pinów jest ustalenie wspólnego typu przesyłanych danych. Istotną cechą DirectShow jest możliwość tworzenia przez programistów własnych filtrów. Filtry takie mają postać biblioteki dll. Po zarejestrowaniu ich w systemie mogą być wykorzystane w różnych aplikacjach. Graf filtrów przetwarza strumień od momentu jego uruchomienia do zatrzymania. Budowanie grafu rozpoczyna się od stworzenia menedżera grafu filtrów, który będzie nim zarządzał. Do jego zadań należy łączenie filtrów i synchronizacja ich stanów. Budowanie grafu filtrów jest możliwe przy użyciu wizualnego narzędzia GraphEdit. Może ono posłużyć do zaprojektowania aplikacji lub przetestowania działania własnego filtru. Poniżej przedstawiona lista zawiera filtry niektórych producentów:
Źródła: [12][20] |
![]() |
|
|
.: 2007 | Daniel Tuzimek. © Wszelkie prawa zastrzeżone :. |